viernes, 2 de mayo de 2008

RECLAMACIONES CONSELLERIA

R E C L A M A C I Ó N

COORDINADORA COMARCAL DE AMPAS
DEL CAMP DE MORVEDRE

Reclamante:

D./Dª. __________________________________________________ Con DNI: _______________

domicilio __________________________________________________ Localidad_____________

EXPONE,

Que en el municipio de Sagunto todos los colegios públicos y concertados están masificados, con las aulas abarrotadas en todos los niveles educativos hasta el punto de que hay 28 unidades escolares (11 en el núcleo de Puerto de Sagunto y 17 en el núcleo de Sagunto) que exceden la ratio legalmente establecida.

Que esto no es nuevo y que desde hace muchos años el municipio está sufriendo un progresivo deterioro de las condiciones mínimas para ofrecer calidad en la educación de nuestros hijos (recursos escasos, aumentos de ratio, barracones, incrementos incesantes de la población escolar).

Que no sólo la realidad socioeconómica e inmigratoria actual de Sagunto, sino también la futura, con dos enormes polígonos industriales más a punto de entrar en funcionamiento, aseguran un incremento poblacional todavía superior al que en estos momentos se produce.

Que ya actualmente hay 120 niños en aulas prefabricadas y otros 70 escolarizados provisionalmente en unidades habilitadas en colegios y que las cifras de empadronamiento de los años 2005 y 2006 muestran claramente que ese número se multiplicará.

Que dentro de pocos años esta situación de masificación se trasladará a los institutos.

Que esta ciudad de 65000 habitantes sólo tiene una escuela infantil pública para niños de 0 a 3 años y que la comunidad escolar de la misma ha tomado nota de todas las plazas escolares para esos niños que tanto el PP como el PSOE prometieron en la pasada campaña electoral.

Por todo ello SOLICITAMOS y EXIGIMOS que:

Se actúe inmediatamente para aliviar la masificación en los centros públicos desdoblando unidades allí donde sea necesario.

Se actúe para que se acelere la construcción de los parvularios de Villar Palasí, Maestro Tarrazona y Victoria y Joaquín Rodrigo.

Se varíe la política educativa con respecto a la enseñanza de 0 a 3 años y procedan a construir los 3 centros que tanto el Consejo Escolar Municipal como el Ayuntamiento de Sagunto han solicitado.

Se construyan los colegios necesarios o se adapten algunos de los existentes para albergar con dignidad las 8 líneas escolares que, de no hacerse nada, tendremos en septiembre de 2009 precariamente ubicadas.

Se agilice la construcción del nuevo Jaume I en Sagunto y de otro instituto en Puerto de Sagunto


En ……………….. a ….. de …………..de 2008





Firma

SR. CONSELLER D’EDUCACIÓ Av. Campanar 32 46015
R E C L A M A C I Ó

.....................................................................................


COORDINADORA COMARCAL DE AMPAS
DEL CAMP DE MORVEDRE

Reclamant:

EN/NA. __________________________________________________ Amb DNI: _______________

Domicili __________________________________________________ Localitat_____________

EXPOSA,

Que en el municipi de Sagunt tots els col•legis públics i concertats estan massificats, amb les aules abarrotades en tots els nivells educatius fins al punt que hi ha 28 unitats escolars (11 en el nucli de Port de Sagunt i 17 en el nucli de Sagunt) que excedixen la ràtio legalment establida.

Que açò no és nou i que des de fa molts anys el municipi està patint un progressiu deteriorament de les condicions mínimes per a oferir qualitat en l'educació dels nostres fills (recursos escassos, augments de ràtio, barracons, increments incessants de la població escolar).

Que no sols la realitat socioeconòmica i immigratòria actual de Sagunt, sinó també la futura, amb dos enormes polígons industrials més a punt d'entrar en funcionament, asseguren un increment poblacional encara superior a què en aquets moments es produïx.

Que ja actualment hi ha 120 xiquets en aules prefabricades i altres 70 escolaritzats provisionalment en unitats habilitades en col•legis i que les xifres d'empadronament dels anys 2005 i 2006 mostren clarament que eixe nombre es multiplicarà.

Que d'ací a pocs anys esta situació de massificació es traslladarà als instituts.

Que aquesta ciutat de 65000 habitants només té una escola infantil pública per a xiquets de 0 a 3 anys i que la comunitat escolar de la mateixa ha pres nota de totes les places escolars per a eixos xiquets que tant el PP com el PSOE van prometre en la passada campanya electoral.

Per tot això SOL•LICITEM i EXIGIM que:

S'actue immediatament per a alleujar la massificació en els centres públics desdoblant unitats allí on siga necessari.

S'actue perquè s'accelere la construcció dels parvularis de Villar Palasí, Mestre Tarrazona i Victòria i Joaquim Rodrigo.

Es varie la política educativa respecte a l'ensenyança de 0 a 3 anys i procedisquen a construir els 3 centres que el Consell Escolar Municipal i l'Ajuntament de Sagunt sol•liciten en el seu mapa escolar.

Es construïsquen els col•legis necessaris i s'adapten alguns dels existents per a albergar amb dignitat les 8 línies escolars que, de no fer-se res, tindrem al setembre del 2009 precàriament ubicades.

S'agilitze la construcció del nou Jaume I a Sagunt i d'un altre institut en Port de Sagunt




En ……………….. a ….. de …………..de 2008





Firma


SR. CONSELLER D’EDUCACIÓ Av. Campanar 32 46015

No hay comentarios: